IMG_53882016 metų Ilgis Carp Cup nugalėtojų straipsnis, kaip viskas vyko nuo pirmo etapo starto iki pat antro etepo finalinės sirenos.

Kęstutis Jurgelionis IMG_0913

Ilgis carp cup 2016 pirmas etapas

Ilgis Ilgis Ilgis,tai ežeras kuris mane „užkabino“ nuo pačio pirmo apsilankymo,beje jis buvo rezultatyvus :)

Visada smagu čia sugrįžti vėl ir vėl,nesvarbu ar tai laisvalaikio žūklė,treniruotė ar varžybos…

Šiemet, dėl laiko stokos, Ilgyje pirma žuklė pavyko tik prieš pat varžybas,per dvi paras pagavau pora „mamkų“ 15+ kilogramų svorio,  dešimtuką ir keletą naujakurių.

Laikas buvo praleistas puikiai,pašarai pratestuoti,kombinacijos parinktos.

Tos keletas dienų iki varžybų prabėgo lyg akimirka,vienas du ir mes su bičiuliu ankstų  Gegužės 25sios rytą jau judam dzūkijos link…

Štai ir atėjo ta akimirka,komandos jau susirinkę,registracija baigta,prasideda labai svarbus varžybų momentas,sektoriu dalybos.Tradiciškai aš traukiu eiliškuma,o kolega sektorių.Burtai lėmė,kad mes keturias ateinančias paras praleisime 7 numeriu pažymėtame sektoriuje.

Emocijų gavus tokį sektorių nei daug nei mažai,kartais jis perspektyvus, kartais nelabai,bet tikrai nepatenka į mano nenorimiausių penketuką :)

Pozityvo pas mus niekada netrūko,nei prieš varžybas, nei po jų :)

Tad puolam prie darbų ir ruošiam sektorių kaip priklauso,palapines, gultai, meškerių dėklai, tašės, pašarai ir t.t. viskas lekia iš mašinų turbo pavara :)))

13.00 valandą užkaukia sirena,varžybos prasidėjo,o mes, markerius į rankas ir šlifuojam dugną,esu buvęs šiame sektoriuje, tad keletą gaudymo taškų pasirenkam gana gretai,mes esam komanda, tad visus sprendimus priemam kartu, o ne astkirai kas ką nori tas tą daro.

Pirma diena prabėga nejučia,karpiai vis pasirodo mūsų sektoriaus ribose, tačiau vakariniam sverimui mes žuvų neturim.

Pagaliau, visai vakare, sulaukiam pirmojo kibimo,andrenalinas sukyla,bet mes ramiai ir užtikrintai „uždarom“ karpį graibšte ir dedam į laikymo maišą laukti ryto sverimo.

Asmeniškai man pirmasis kibimas reiškia labai daug,tai reiškia,kad teisingai pasirinktas gaudymo taškas,teisingas pašaras bei masalas.

Kadangi šerti naudojant raketas taisykles leidzia iki 20.00 pasišert po kibimo belieka tik baltiminiais kukuliais, kobros pagalba.

Tikimės, kad žuvys maitinsis ir naktį, tad ilgai nevakarojam,skirstomes į palapines truputi pailseti,nes visa kova dar tik prieš akis, neskaitant keletos papypsėjimų naktis prabėgo ramiai ir greitai,auštant mes jau kaičiam kavą ir stebim ežerą, bei jo gyventojus.

Žuvis nėra labai aktyvi,parausena tai šen tai ten,bet nėra taip, kad maitintūsi ilgai ir konkrečiai šerimvietej.

Atėjo 08.00 ryto,imam spodus ir darbuojames, puse kibirelio jauko į tašką tikrai nepakenks,nes greičiausiai po nakties ten viskas kaip iššluota.

Neužilgo po pajaukinimo sulaukiam ir antrojo kibimo,karpis tikras sportininkas,vynioja valą kaip pašeles,bet mes jau žinom kaip čia su jais elgtis,šiek tiek pavarginam ir karpis mūsų,tiesa iki sverimo, po sverimo paleidom :)))

Taip laikydami tempą,vakariniam sverimui pateikiam 3 žuvis ir pakylam į 3 vietą turnyrinėje lenteleje. IMG_0906

Rezultatas neblogas, nes puse komandų dar „neatsidariusios“, bet džiūgauti dar anksti.

Kaip visada prieš naktį gausiau pajaukinam ir tikimės neramios nakties.

Nakti buvo vienintelis kibimas,po to kibimas brėkštant-pakėlėm „mamyte“ 15+ ir prieš pat sverimą dešimtukas…

Nuotaikos puikios,kaičiam eilinį puodelį kavos ir laukiam Vyr. teisejo Pono Juozo,trys žuvys pateiktos rytiniam sverimui mūsų komandą kelia į aukštumas tai yra į 1 vietą visų komandų saraše…

Diena labai karšta,be vėjo,daug žuvies paviršiuje,o mes ją vis bandome nuleisti prie savo pašarų ant dugno,taip bestrateguodami pagaunam keletą žuvų.

Kiek matom, kitom komandom sekasi ganetinai sunkiai,tik komanda Forta vis traukia ir traukia deja karpiukai nesiekia 3kg ir retas kuris perlipa ta ribą būna įskaitinis.

Mūsų sektoriuje žuvies tikrai nemažai, šoka virš šerimviečių,matosi ir pavieniai rausimai,o mes laikom tempą ir vakarop pagaunam dar vieną solidų karpį 15+ kilogramų svorio.

Pagaunam tai gerokai per švelniai pasakyta,pasak teisejo Juozo tą žuvį aš traukiau apie 2val. aš pats manau, kad apie 1,5valandos, žuvis vyniojo valą be jokių ceremonijų ir sustabdyt jos nebuvo jokių šansu,ji elgesi kaip norėjo nekreipdama demėsio į tai, kad kitam gale ją bando valdyti ganetinai stiprus vyrukas :)

Todel aš ilgai galvojau, kad traukiu gelmių galiūną šamą, net buvau davęs meškerę draugui, o pats keletui minučių prisedau pailsėti.

Bičiulis puikiai suprato, kad reikalas rimtas ir niekur čia nepriskubesi,tad atsiėmiau savo įrankį ir tęsiau darbą,varginau žuvį.

Maždaug po valandos,pritraukiau arčiau savęs ir pavykus pakelt nuo dugno,pamatėme karpio siluetą,taip būtent karpio,aš negalėjau patikėt, kad jau valandą laiko traukiu žuvį ir čia ne šamas!!!

Teko vaduot tą galiuną is kliuvinių.

Galiausiai karpis pavargsta ir keliauja i mūsų samtį.

Viskas gerai, kas gerai baigiasi,penktadienio vakariniam sverimui vėl pateikiam tris egzempliorius,kurių svoriai tikrai ne po 5kg.

Vėlai vakare gavus protokolus,kolega leidžia sau patikėti, kad viskas jau baigta,kad mums nebėra su kuo kovoti, nes artimiausius varžovus aplenkėm virš 40kg, o žinant, kad pas juos kimba vis tie patys neįskaitiniai karpiukai,mūsų persvara tikrai atrode netgi labai solidi.

Tačiau Aš pergale visada patikiu po finalinio švilpuko ir atsipalaiduoti ar pradėti švęsti tikrai neketinau.

Naktis į šeštadieni praslinko ramiai,tad galėjom pilnai atgauti jegas,pailsėti.

Apie 6 ryto mes jau kilom iš gultų be žandintuvo pagalbos, nuotaikos puikios,nepaisant to, kad naktį nežadino signalizatorių gausmas. IMG_0908

Mūsų skanius pysryčius nutraukia galingas kibimas,po neilgos kovos, „mamytė“ krante.

Rytiniam sverimui turim vieną bet galingą žuvį,17+ ,pilvotą mamką, tai suteikia dar daugiau užtikrintumo mūsų komandai.

Diena labai skiriasi nuo buvusių, žuvies aktyvumo nebesimato, šuoliai dingo,rausimų nesimato dėl stipresnio vėjo…

Bet noras pagauti dar žuvų niekur nedingo,kaip sakoma kuo sudetingiau tuo įdomiau….

Po pietų nesulaukus kibimų iš pastovių taškų,su viena meškere nuspredziau pamedžioti pavienes žuvis ir kaip veliau paaiškejo tai mums labai labai pasiteisino.Per likusį šeštadienio pusdienį pagavom dvi solidžias įskaitines žuvis.

Kolega buvo jau galutinai patikėjęs mūsų pergale,bet vakare atėjęs teisėjas Juozas sverti žuvų pasake kad 4tam sektoriui komanda Forta iki šiol gaudžiusi laimikius sveriancius iki 10kg, šestadienio dieną pagavo 5 galingus laimikius kuriu bendras svoris ~70kg.

To pasekoje jie mus pavijo bendroje įskaitoje,iki vienos žuvies skirtumo.

Finalo tiesioji buvo paskutine naktis ir rytas,naktim mes pagavom tik vieną žuvį,bet va rytas buvo tas metas, kada mums kibdavo karpiai ir mes buvom beveik užtikrinti, kad pagausim dar bent vieną ar pora žuvų…

Taigi ilgai nevakarojom ir išsiskirstėm po palapines,pailseti ir atgauti jėgas.

Naktis praėjo ramiai ir dėja kibimų nesulaukėm,rytas išaušo gražus ir šiltas,karpiai rausė ir šokinėjo mūsų zonoj tačiau nejudino mūsų masalų.

Prie viso šito adrenalino dozės  sužinom, kad komanda Forta naktį pagavo žuvį ir galimai mus pralenkė keletos kilogramų skirtumu.

Stengiames,dirbam,strateguojam,tačiau kas tiko karpiams anksčiau,nebetinka dabar,jų yra, jie maitinasi,bet signalizatoriai tyli!!!

Dirbam iki pat varžybų pabaigos,paskutinius permetimus padarau likus 10min. iki finalinio signalo,deja kibimų daugiau nebesulaukiam.

Fortos vyrukai pagavo dar keletą žuvų ir taip užsitikrino sau pirmą vietą ir išmaudė mus paskutine akimirką.

Štai ir sirena,varžybos baigtos,mes suprasdami, kad likom antri skubam į 4 sektorių  padėkoti vyrams  už puikią kovą ir pasveikinti pirmojo etapo nugaletojus.

Iš esmės savo rezultatu liekam patenkinti ir turėsim gerą starto poziciją prieš lemiamą antrajį etapą.

Eugenijus Juodis IMG_0905

Ilgis carp cup 2016 antras etapas

Prieš pat Ilgio taurės antrąjį etapą nusprendėme atvykti prie ežero treniruotei,  pasirinkome 12 sektorių, jame jau esame buve per varžybas todėl jis mums buvo pažįstamas. Tuomet didesnį dėmesį skyrėme gaudymui paviršiniuose vandens sluoksniuose, šiose varžybose toks gaudymo būdas buvo uždraustas todėl koncentravomes į gaudymą gylyje, dumble.

Treniruotės metu pagavome dvidešimties kilogramų karpį taip pat keletą šamų, treniruotės tikslas buvo pagauti žuvų dumble, taip pat nudžiugino tai , kad vis dažniau pavyksta pasisveikinti su rekordiniais ežero laimikiais.

Atrojo etapo metu, burtų keliu, mums teko sektorius Nr 28. Sektorius plačiojoje ežero dalyje, kaip mes sakome „ant didelio vandens“, netoliese pliažas, kažkada šis sektorius buvo favoritinis, pastaruoju metu kiek pritilęs per karpių žūklės varžybas, tačiau pasiekti gerų rezultatų jame tikrai galima, tai žinodami su geru nusiteikimu pradėjome šias varžybas.

Vos atvykus į sektorių priekrantės zonoje 40 metrų distancijoje pamatėme karpius, šuoliai vandens paviršiuje, kylančios iš dugno burbulų juostos aiškiai rodė artėjant puikią žvejybą, oro sąlygos buvo tobulos karpių žūklei, lengvai apniuke, šilta, palengva linojo.

Ruošiant įrangą, per keletą valandų oro sąlygos kardinaliai pasikeitė ir jau ruošiantis mesti masalus į vandenį pradėjo skaisčiai plieksti saulė, visą prieš tai matytą vaizdą pakeitė kitas –priekrantės zonoje aktyvumas vis menko, žuvis pasitraukė į ežero vidurį.

Varžybų pirmąją dieną pasirinkome žvejybos taškus pakrantėje apie 40 metrų atstumu nuo kranto, tikėjomės greito kibimo dėl prieš tai matyto žuvies aktyvumo, gausiai nejaukinome, nejaukino ir kitos komandos. Masalų kombinacijas jau buvome atsirinke per treniruotes todėl tiesiog dirbome pagal planą.

Staigios oro permainos taip paveikė karpius, kad vakare paklausus teisėjų protokolų, gavome atsakymą, kad protokolų nebus, dėl labai paprastos priežasties į juos nėra ko įrašyti ( pagauta tik viena žuvis, 4 sektorius)J…

Su Kęstučiu pajuokavome, kad varžybos prasidės tik rytoj, tačiau darėme viską bandydami pagauti karpį. Pirma varžybų diena ir naktis nedavė jokių apčiuopiamų rezultatų, pas kitas komandas situacija irgi panaši, jau vakare buvome nusprendę, kad jei naktis neduos rezultatų atsisakysime gaudymo nuo parandės ir imsime dirbti distancijoje, dumble. Be to pradėjome matyti žuvis saugioje zonoje kur negalėjome jų pasiekti 100+ atsumu (taisyklėmis apribotas metimo nuotolis iki 80 metrų). IMG_0912

Taigi palaukėme laiko kai leidžiamas jaukinimas raketomis ir keletą meškerių patolinome per maksimalų metimo nuotolį, vieną iki 64metrų, o ketvirtąją palikome ant parandės prie liepto. Pajaukinome spod mixu kurį sudarė įvairių dydžių granulės, skaldyti baltyminiai kukuliai, tirpus baltyminiai kukuliai keli lašai skystojo maisto, taip pat truputėlis sėklų ir apie 11 valandą ryto traukėme pirmąjį karpį, kurį patėikeme vakariniam sverimui.

Po vakarinio sverimo tik 3 komandos turėjo po dvi žuvis, taigi su 9,45 svorio karpiu jautėmes visai neblogai.

Vakaras ir naktis praėjo ramiai, ryte nustebino „Paliūčio“ komanda pagavusi per naktį tris karpius kurių didžiausias svėrė virš 12 kilogramų.

Taigi išaušęs rytas uždavė daugiau klausimų nei pateikė atsakymų, labai tikėjausi, kad žuvis mūsų sektoriuje turės grafiką, ir nuojauta manes neapgavo apie 11 valandą ryto antras kibimas, kurį su įvairiausiais nuotikiais pavyko realizuoti, žuvis surinko dvi meškeres, kantrybės ir susitelkimo dėka pavyko betraukiant viską išpainioti, tuomet žuvis pradėjo rinkti priekrantės zonoje augančias vandens žoles, taip ir ištraukėm gražuolį 14,55 kilogramų karpį su visom žolėm.

Po šio kibimo persiorentavom ir patolinom likusias meškeres į dirbančią distanciją, netrukus tuoj po 14 valandos pagavome 8,6 kg apvalų odinuką karpį, turėjome du dirbančius taškus, o vakare su trim žuvim buvome trečioje vietoje, prie tokio mažo žuvies aktyvumo tai buvo neblogas rezultatas, tačiau su trim žuvim etapo nelaimėsi, kitos komandos turi labai daug patirties šiame ežere ir tik laiko klausimas, kada pradės gaudyti, todėl kaip įmanoma bandėme susitelkti ir išnaudoti, bet kokią žuvies aktyvumo akimirką.

Šeštadienio rytą pasitikom auštant, sektoriaus akvatorijoje tvyrojo ramybė, vanduo buvo kaip stiklas, jokių žuvies aktyvumo požymių nesimatė, tačiau iki „kibiosios valandos“ dar buvo nemažai laiko, todėl labai nesijaudinome ir su rytinės kavos puodeliu stebėjome ežerą.

Apie 7 valandą ryto virš šerimvietės atsirado vienas, bet galingas karpio rausimas, netrukus žuvis nustojusi rausti dumblą padarė „ išėjimą“ vandens paviršiuje, kiek spėjau pamatyti tai buvo tikrai didelė žuvis, kuri netrukus vėl ėme rausti dugną…

Matydami visą situaciją, žinojom, kad šį kartą tereikia išlaukti ir nuojauta pasitvirtino žuvis užkibo! Kibimas buvo toks energingas, kad pakėle meškerės galą nuo meškerių stovo, po efektingos kovos gražuolę žuvį įleidome į vandenį specialiame laikymui skirtame maiše.

Atėjus rytinio sverimo laikui karpį atidavėme į teisėjų rankas, buvo nustatytas 16,45 kilogramų svoris, su džiaugsmu padarome keletą fotonuotraukų atminimui ir karpį paleidžiame atgal į gimtąją stichiją, šios žuvies pagavimas mums reiškia labai daug, su jos solidžiu svoriu turnyrinėje lentelėje mes pirmi!

Žinodami, kad visa diena dar prieš akis, o kibusis laikas dar neatėjo, nes keletą dienų kibimus turėjome po 11 valandos ryto, su puikia nuotaiką, pajaukinome ir po truputi aktyvindami laukėme kibimų ir tik apie antrą valandą dienos vienos meškerių svingas staiga prilipo prie meškerės, o pradėjęs iš ritės viniotis valas aiškiai rodė, kad dar vienas susitikimas su ežero gyventojais jau prasidejo.

Atsargiai kaip tik galėdami (kiekviena žuvis gali kainuoti auksą) varginome užkibusią žuvį, tačiau ši niekaip nenorėjo pasiduoti, galu gale paaiškėjo, kad tai šamas kurių ežere gausu, net nesėmeme graibštu, atkabinome krante, vandenyje, nusifotografavome su šiuo ežero gyventoju ir palinkėję daugiau nebekibti paleidome.

Taip ir prabėgo visa šeštadienio diena, vakarinis protokolas parodė, kad komanda „ILGIS FAN“ per dieną nesnaudė ir prie savo solidaus bagažo pridėjo dar vieną 5,425 svorio karpį su kurio pagalba pakilo į pirmąją vietą.

Supratome, kad viskas spręsis paskutinėm akimirkom, vakaras praėjo ramiai, pavakarojom su arbatos puodeliu, prisiminėm ankstesnes varžybas ir turiu pasakyt, kad tokių įtemtų varžybų   Ilgio ežere dar neturėjom, pagavusios visos komandos, keletas žuvų ir prizinės vietos ranką pasiekiamos.

Paskutinė naktis mūsų dideliam džiaugsmui rami nebuvo, sugavome visai neblogą žvynuotąjį karpį, kaip ryte teisėjai nustatė 11,375 kilogramų svorio, ši žuvis gražino mums pirmąją vietą, kurią pavyko išlaikyti iki pat varžybų finišo.

Laimėję šį etapą tapome ILGIS CARP CUP čempionais, tai buvo ilgalaikis mūsų komandos tikslas!

Norime padėkoti:

Mūsų šeimoms už palaikymą!

Remėjams “BH baits” ir Alfredui Macenkai už pagalbą dirbant su pašarine programa!

Klubui “Karpis” už puikias varžybas ir nuostabiai puoselėjamą ežerą!

Varžybų dalyviams, karpių žūklės meistrams, už aštrias kovas iki pat finišo ir puikią atmosferą!